Obchodní podmínky k promítání digitální reklamy na okna souprav metra v Praze
Platné od 01.01.2024
- Úvod
- Tyto obchodní podmínky společnosti European Digital Industries a.s., IČO: 075 52 793, se sídlem náměstí Republiky 1090/5, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. B 23891 (dále také jen „EUDI“), upravují právní vztahy v souvislosti s promítáním digitální reklamy na okna souprav metra v Praze, které pro Objednatele zajišťuje EUDI (uvedené obchodní podmínky dále také jen „obchodní podmínky“).
- Tyto obchodní podmínky se uplatní na všechny nabídky společnosti EUDI a přijetí nabídek společností EUDI v souvislosti s promítáním digitální reklamy na okna souprav metra v Praze.
- EUDI a Objednatel uzavírají Smlouvu jako smlouvu mezi podnikateli, každý v souvislosti se svým vlastním podnikáním.
- V případě, že se EUDI a Objednatel ve Smlouvě odchýlili od ujednání těchto obchodních podmínek, uplatní se odchylné ujednání ve Smlouvě, které je v rozporu s ujednáním těchto obchodních podmínek.
- Na povinnosti Objednatele z těchto obchodních podmínek (zejména články 7.2 a 7.3) se uplatní i Kodex reklamy dostupný na internetové stránce https://www.rpr.cz/dokumenty/, o kterém Objednatel výslovně prohlašuje, že mu je znám.
- Na povinnosti Objednatele z těchto obchodních podmínek (zejména článek 5.6) se uplatní technické požadavky na Reklamní spot a Reklamní materiály (příslušný formát, kvalita, atd.) uvedené na internetové stránce https://www.eudi.cz/technicky-popis, o kterých Objednatel výslovně prohlašuje, že mu jsou známy.
- Objednatel výslovně prohlašuje, že si tyto obchodní podmínky přečetl, že jim rozumí, a že s nimi souhlasí.
- Výklad pojmů
Pojmy, které nejsou definovány přímo ve Smlouvě anebo v jiných článcích těchto obchodních podmínek, mají ve Smlouvě, obchodních podmínkách, jejích přílohách a jiných nedílných součástech Smlouvy následující význam:
- den znamená kalendářní den;
- Digitální reklamní služba znamená reklamní službu, která spočívá v promítání Reklamního spotu na Reklamní plochu z Reklamního zařízení;
- Dodavatel znamená společnost EUDI coby osobu, která provozuje Reklamní zařízení se souhlasem DPP;
- DPP znamená Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost, IČO: 000 05 886;
- Důvěrná informace znamená jakékoliv know-how, obchodní tajemství, obchodní, finanční, marketingovou či technickou informaci, která byla jakkoliv zpřístupněna či sdělena jednou Stranou druhé Straně, a to v souvislosti se Smlouvou nebo jejím plněním – zejména jde o technickou informaci o Reklamním zařízení, technickou informaci o Reklamním spotu, údaj o existujících nebo potenciálních zákaznících Dodavatele, marketingovou informaci Dodavatele poskytnutou Objednateli před uzavřením Smlouvy, obchodní ukazatel Digitální reklamní služby či obecně Dodavatele nebo Objednatele;
- Fotodokumentace znamená jednu (1) fotografii a jednu (1) videonahrávku, které zaznamenávají promítnutí Reklamního spotu na Reklamní plochu;
- GDPR znamená Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů);
- Instalace Reklamního spotu znamená nahrání Reklamního spotu do Reklamního zařízení;
- Kodex reklamy znamená kodex reklamy vydaný Radou pro reklamu, který je dostupný na internetové stránce https://www.rpr.cz/dokumenty/;
- Metro znamená několikavozovou soupravu kolejových vozidel jezdící v metru v Praze, která slouží účelu hromadné přepravy cestujících do práce, do školy apod., nikoliv účelu jinému (např. čištění nebo opravě kolejové dráhy);
- Občanský zákoník znamená zákonč. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
- Odměna znamená odměnu za Digitální reklamní službu ve smyslu článku 3.7;
- Objednatel znamená osobu, která s Dodavatelem uzavřela Smlouvu, a to ať již pro vlastní propagaci nebo pro propagaci jiné osoby;
- Rada pro reklamu znamená spolek Rada pro reklamu, z.s., IČO: 604 56 035;
- Reklamní kampaň znamená poskytování Digitální reklamní služby Dodavatelem pro Objednatele;
- Reklamní materiál znamená digitální materiál, který nemá podobu Reklamního spotu, ale který lze běžně dostupnými prostředky a způsoby pro výrobu Reklamního spotu použít, přičemž jde zejména o texty, loga, grafiku či popis podoby Reklamního spotu;
- Reklamní plocha znamená okna vagónů Metra projíždějících okolo Reklamního zařízení;
- Reklamní spot znamená digitální videoklip krátkého časového úseku bez zvuku s reklamní, informační či propagační hodnotou;
- Reklamní́ zařízení znamená soustavu LED zobrazovacích panelů umístěnou na vnitřních stěnách mezistaničních úseků tubusu metra v Praze specifikovaných ve Smlouvě;
- ROPID znamená Regionálního organizátora pražské integrované dopravy, příspěvkovou organizaci Hlavního města Prahy, IČO: 604 37 359;
- Smlouva znamená (i) smlouvu uzavřenou mezi Dodavatelem a Objednatelem ohledně poskytnutí Digitální reklamní služby Dodavatelem pro Objednatele nebo znamená i (ii) dílčí smlouvu (např. v podobě přijaté objednávky) ohledně poskytnutí Digitální reklamní služby Dodavatelem pro Objednatele, kterou předvídá rámcová smlouva uzavřená mezi Dodavatelem a Objednatelem;
- Smluvní dokumentace znamená společně Smlouvu, tyto obchodní podmínky, přílohy Smlouvy, přílohy těchto obchodních podmínek, jakékoli další součásti Smlouvy a obchodních podmínek včetně dokumentů, na které odkazují (tj. včetně příslušných internetových stránek a jejich obsahu), a jakékoli změny všeho uvedeného;
- Strana znamená smluvní stranu Smlouvy, tj. Objednatele i Dodavatele;
- Technické požadavky znamenají technické požadavky na Reklamní spot a Reklamní materiály (příslušný formát, kvalita, atd.) uvedené na internetové stránce https://www.eudi.cz/technicky-popis;
- Vyšší moc znamená jakoukoliv mimořádnou událost, která je mimo kontrolu Dodavatele a která je nepředvídatelná a nepřekonatelná, zejména jde o jakoukoliv z následujících událostí: válka; vojenská operace; občanské nepokoje; stávka; havárie; porucha; výpadek elektrického proudu; přerušení či omezení dodávky elektrického proudu; ukončení či omezení služby či jiného plnění ze strany DPP nebo ROPID; zatopení pražského metra vodou; vandalismus; krádež či obdobný trestný čin anebo přestupek; zabavení či vyvlastnění majetku; požár; povodeň; zemětřesení nebo jiná přírodní katastrofa či extrémní vliv počasí; zásah orgánu veřejné moci; veřejnoprávní akt zakazující provoz metra v Praze; veřejnoprávní akt vyhlášený či přijatý na základě (i) krizového zákona č. 240/2000 nebo (ii) ústavního zákona o bezpečnosti č. 110/1998 nebo (iii) na jiném základě v jakékoliv krizové či nouzové situaci – nikdy však nejde o veřejnoprávní akt, který by pouze omezoval možnost přepravy cestujících Metrem; zastavení provozu Metra.
Pojmy definované výše v jednotném čísle mají stejný význam i v množném čísle. Je-li v těchto obchodních podmínkách uveden odkaz na články, vždy jde o odkaz na články těchto obchodních podmínek. Má-li být podle těchto obchodních podmínek právní jednání učiněno v písemné formě, je taková forma splněna i prostřednictvím běžného e-mailu.
- Uzavření Smlouvy, její obsah a základní podmínky
- Na základě zájmu Objednatele o Digitální reklamní službu od Dodavatele dochází k uzavření Smlouvy.
- Každou Smlouvu lze uzavřít pouze na základě shody Objednatele a Dodavatele na jejím celém obsahu a není tudíž možné přijmout nabídku na uzavření Smlouvy s dodatkem či odchylkou; takový dodatek či odchylka, byť podstatně nemění podmínky nabídky, je vždy novou nabídkou.
- Na základě Smlouvy je Dodavatel povinen poskytnout Digitální reklamní službu Objednateli a Objednatel je povinen zaplatit Dodavateli Odměnu, a to za podmínek Smluvní dokumentace.
- Výrobu Reklamního spotu si zajišťuje Objednatel, nejde-li o případ dle článku 3.8.
- Reklamní kampaň trvá od jejího prvního dne až do jejího posledního dne a její doba je sjednána jako pevný termín (výjimkou je pouze postup podle článku 5.11 a 14.6); v jednotlivých dnech se vždy odvíjí od skutečného provozu Metra.
- Objednatel výslovně potvrzuje, že si je vědom toho, že Odměna je sjednána jako odměna za rezervaci pevného reklamního času k promítání Reklamního spotu na Reklamní plochu a za možnost takového promítání a že nedodání Reklamního spotu či Reklamních materiálů Objednatelem řádně nebo včas anebo oprávněné přerušení Reklamní kampaně či její přípravy Dodavatelem podle článku 10 může vést k tomu, že Objednatel nebude skutečně schopen využít rezervovaný reklamní čas k promítání Reklamního spotu, přesto však bude povinen zaplatit Dodavateli celou Odměnu, a to aniž by mu z takového důvodu vzniklo právo z vadného plnění, na náhradní plnění, prodloužení sjednaného termínu Reklamní kampaně nebo právo na náhradu újmy.
- Poskytování Digitální reklamní služby Dodavatelem pro Objednatele nezahrnuje žádnou kreativní či tvůrčí úpravu Reklamního spotu a Dodavatel není k žádné kreativní či tvůrčí úpravě Reklamního spotu povinen ani oprávněn. Přeje-li si Objednatel, aby Dodavatel zajistil provedení kreativní či tvůrčí úpravy Reklamního spotu, je nutné sjednat takové plnění a odměnu za něj přímo ve Smlouvě.
- Objednatel bere na vědomí, že během doby trvání Reklamní kampaně mohou být z Reklamního zařízení na Reklamní plochu promítány i Reklamní spoty jiných zákazníků Dodavatele a že Dodavatel neposkytuje Objednateli exkluzivitu na Reklamní plochu a Objednatel není oprávněn z takového důvodu po Dodavateli ničeho nárokovat a nevzniká mu ani právo na náhradu újmy; Strany si však mohou sjednat exkluzivitu přímo ve Smlouvě.
- Dodavatel je oprávněn pozastavit plnění jeho povinností ze Smluvní dokumentace, je-li Objednatel v prodlení s jednou či více povinností ze Smluvní dokumentace.
- Objednatel je povinen odčinit i nemajetkovou újmu vzniklou Dodavateli v souvislosti s porušením povinnosti Objednatele ze Smluvní dokumentace.
- Zrušení Reklamní kampaně Objednatelem (storno)
- v případě zrušení Reklamní kampaně nejpozději jednadevadesátý (91.) den před prvním sjednaným dnem Reklamní kampaně, činí výše storno poplatku 0,- Kč;
- v případě zrušení Reklamní kampaně v období od devadesátého (90.) do jednašedesátého (61.) dne před prvním sjednaným dnem Reklamní kampaně, činí výše storno poplatku 50 % Odměny;
- v případě zrušení Reklamní kampaně v období od šedesátého (60.) do jednatřicátého (31.) dne před prvním sjednaným dnem Reklamní kampaně, činí výše storno poplatku 75 % Odměny;
- v případě zrušení Reklamní kampaně v období od třicátého (30.) do bezprostředně předcházejícího dne před prvním sjednaným dnem Reklamní kampaně i v případě zrušení Reklamní kampaně během její doby, činí výše storno poplatku 100 % Odměny.
- Objednatel není oprávněn stornovat (zrušit) Reklamní kampaň, je-li Odměna ve Smlouvě sjednána v nepeněžní podobě.
- Objednateli zaniká povinnost uhradit Dodavateli storno poplatek v případě, že Objednatel obstará pro Dodavatele jinou osobu, která uzavře s Dodavatelem obdobnou smlouvou jako je Smlouva na poskytování Digitální reklamní služby, a to za stejných anebo výhodnějších podmínek pro Dodavatele, tj. přinejmenším za stejnou odměnu a na stejný termín poskytování Digitální reklamní služby atd.
- Je-li ve Smlouvě sjednáno zajištění výroby Reklamního spotu Dodavatelem z dodaných Reklamních materiálů v souladu s článkem 3.8, je kromě storno poplatku v článku 4.1 Objednatel povinen uhradit Dodavateli i náhradu nákladů na zajištění výroby Reklamního spotu v případě, že Dodavatel již zadal Reklamní spot k výrobě třetí osobě.
- Stornováním (zrušením) Reklamní kampaně zaniká Dodavateli povinnost a oprávnění poskytnout Digitální reklamní službu Objednateli; dojde-li k tomu během doby Reklamní kampaně, je Dodavatel povinen bez zbytečného odkladu ukončit promítání Reklamního spotu na Reklamní plochu.
- Dodání Reklamního spotu a Reklamních materiálů
- Dodává-li Objednatel Dodavateli Reklamní spot, potom postupem podle tohoto článku 5 dodává Objednatel pouze Reklamní spot. Dodává-li Objednatel Dodavateli Reklamní materiály, potom postupem podle tohoto článku 5 dodává Objednatel pouze Reklamní materiály.
- Objednatel je povinen Dodavateli dodat Reklamní spot i Reklamní materiály řádně a včas.
- Objednatel je povinen dodat Reklamní spot Dodavateli nejpozději dva (2) celé pracovní dny před prvním sjednaným dnem Reklamní kampaně, a to společně s náhledem Reklamního spotu.
- Objednatel je povinen dodat Reklamní materiály Dodavateli nejpozději čtrnáct (14) celých pracovních dnů před prvním sjednaným dnem Reklamní kampaně.
- Bude-li Smlouva uzavřena tak, že ode dne jejího uzavření zbývají do prvního sjednaného dne Reklamní kampaně maximálně dva (2) celé pracovní dny a Objednatel je povinen dodat Dodavateli Reklamní spot, bude nejzazší možný termín dodávky Reklamního spotu upraven na základě písemné dohody mezi Objednatelem a Dodavatelem; to platí obdobně i pro případ, kdy je Objednatel povinen dodat Dodavateli pouze Reklamní materiály a ode dne uzavření Smlouvy zbývá do prvního sjednaného dne Reklamní kampaně maximálně čtrnáct (14) celých pracovních dnů.
- Objednatel je povinen dodat Reklamní spot i Reklamní materiály Dodavateli na emailovou adresu soukup@eudi.cz, nebude-li mu ze strany Dodavatele písemně sdělen jiný způsob jejich dodání.
- Objednatel je povinen dodat Reklamní spot i Reklamní materiály Dodavateli v provozní době Dodavatele, která je od pondělí do čtvrtka mezi 9:00 a 16:00 hod. a v pátek mezi 9:00 a 15:00 hod.
- Dodavatel provádí Instalaci Reklamního spotu. Dodavatel potřebuje na (i) Instalaci Reklamního spotu dva (2) celé pracovní dny a na (ii) zajištění zhotovení Reklamního spotu z Reklamních materiálů a Instalaci Reklamního spotu čtrnáct (14) celých pracovních dnů. V případě, že Objednatel nedodá Reklamní spot nebo Reklamní materiály řádně a včas (například v případě jejich dodání pouze jeden (1) celý pracovní den před prvním sjednaným dnem Reklamní kampaně anebo jejich dodání v rozporu s Technickými požadavky), není Dodavatel schopen garantovat promítání Reklamního spotu na Reklamní plochu v celém sjednaném termínu Reklamní kampaně a není v prodlení s poskytnutím Digitální reklamní služby, pokud k promítání Reklamního spotu na Reklamní plochu nedojde první sjednaný den Reklamní kampaně; Objednateli v takovém případě nevzniká vůči Dodavateli právo z vadného plnění, na náhradní plnění, prodloužení sjednaného termínu Reklamní kampaně a ani právo na náhradu újmy.
- Platební a fakturační podmínky
- Odměna a jakékoliv další platby jsou uvedeny bez DPH, která k nim bude připočtena v zákonné výši.
- Jakákoliv platba Objednatele je zaplacena až v okamžiku, kdy je odpovídající částka připsána na účet Dodavatele.
- Dodavatel má právo požadovat po Objednateli zaplacení zálohy na Odměnu až do výše 50 % Odměny a Objednatel je povinen zálohu na základě zálohové faktury vystavené Dodavatelem zaplatit nejpozději do sedmi (7) dnů ode dne doručení. Neuhradí-li Objednatel zálohu řádně a včas je Dodavatel oprávněn odstoupit od Smlouvy. Uplatnil-li Dodavatel po Objednateli požadavek na zaplacení zálohy, je plnění Dodavatele podmíněno uhrazením zálohy a bez jejího uhrazení není Dodavatel povinen zahájit sjednané plnění dle Smluvní dokumentace a není z tohoto důvodu v prodlení; neuhradí-li Objednatel zálohu, nemůže po Dodavateli ničeho nárokovat.
- Dodavatel vystaví Objednateli příslušnou fakturu na úhradu Odměny vždy k prvnímu sjednanému dni Reklamní kampaně s tím, že splatnost faktury je čtrnáct (14) dnů ode dne doručení, a to na bankovní účet Dodavatele uvedený na faktuře; Dodavatel ve faktuře zohlední zaplacenou zálohu na Odměnu.
- Veškeré faktury je Dodavatel oprávněn vystavovat v elektronické podobě a takto je zasílat Objednateli ve formátu PDF na e-mailovou adresu Objednatele, s čímž Objednatel výslovně souhlasí; uvedeným není dotčeno oprávnění Dodavatele vystavovat a zasílat Objednateli faktury v listinné podobě prostřednictvím poštovního doručovatele nebo jiným obdobným způsobem.
- Faktura musí obsahovat zákonné náležitosti daňového dokladu. Objednatel je oprávněn do deseti (10) dnů ode dne doručení faktury vrátit Dodavateli vadně vystavenou fakturu s uvedením jejích vad a žádat o vystavení nové faktury.
- V případě, že bude Objednatel v prodlení se zaplacením jakékoliv platby, je Objednatel povinen zaplatit Dodavateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % denně z dlužné částky.
- Ujednáním o smluvní pokutě ve Smluvní dokumentaci není dotčeno právo na náhradu škody ve výši převyšující smluvní pokutu.
- Požadavky na obsah Reklamního spotu a Reklamních materiálů a na oprávnění Objednatele
- Objednatel je povinen dodat Dodavateli pouze takový Reklamní spot, (i) který je v souladu se všemi obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména v souladu s požadavky kladenými na reklamu dle zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, (ii) který je v souladu s požadavky kladenými na reklamu Kodexem reklamy, (iii) ke kterému má Objednatel veškerá oprávnění (oprávnění k užití autorského díla, ochranné známky, průmyslového vzoru, svolení k užití podobizny atd.) k tomu, aby mohl být Reklamní spot komerčně sdělován veřejnosti ze sjednaných Reklamních zařízení na Reklamní plochy po celou sjednanou dobu Reklamní kampaně a ještě tři (3) bezprostředně následující měsíce po posledním sjednaném dnu Reklamní kampaně (pozn.: pro účely případného prodloužení dle článků 5.11 a 14.6), (iv) jehož obsah neoprávněně nezasahuje do práv jakékoliv osoby, včetně Dodavatele, (v) který nemá politický obsah, motiv či podtext a ani nepropaguje jakoukoliv politicky exponovanou osobu nebo politický subjekt, (vi) který není v rozporu s obchodními zájmy Dodavatele, (vii) který není v rozporu s oprávněnými zájmy DPP a ROPID, (viii) který neobsahuje klamavou reklamu, která by záměrně uváděla jejího uživatele v omyl, a to například prostřednictvím slibů nereálných výher, zisků apod., a (viii) který není ani jiným způsobem obsahově nevhodný pro sdělování široké veřejnosti od dětí až po seniory, například výzvami k násilí, propagací erotických služeb atd.
- Objednatel je povinen dodat Dodavateli pouze takové Reklamní materiály, (i) které jsou v souladu se všemi obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména v souladu s požadavky kladenými na reklamu dle zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, (ii) které jsou v souladu s požadavky kladenými na reklamu Kodexem reklamy, (iii) ke kterým má Objednatel veškerá oprávnění (oprávnění k užití autorského díla, ochranné známky, průmyslového vzoru, svolení k užití podobizny atd.) k tomu, aby z nich mohl být jakýmkoliv způsobem zhotoven Reklamní spot, který bude komerčně sdělován veřejnosti ze sjednaných Reklamních zařízení na Reklamní plochy, a to po celou sjednanou dobu Reklamní kampaně a ještě tři (3) bezprostředně následující měsíce po posledním sjednaném dnu Reklamní kampaně (pozn.: pro účely případného prodloužení dle článků 5.11 a 14.6), (iv) jejichž obsah neoprávněně nezasahuje do práv jakékoliv osoby, včetně Dodavatele, (v) které nemají politický obsah, motiv či podtext a ani nepropagují jakoukoliv politicky exponovanou osobu nebo politický subjekt, (vi) které nejsou v rozporu s obchodními zájmy Dodavatele, (vii) které nejsou v rozporu s oprávněnými zájmy DPP a ROPID, (viii) které neobsahují klamavou reklamu, která by záměrně uváděla jejího uživatele v omyl, a to například prostřednictvím slibů nereálných výher, zisků apod., a (viii) které nejsou ani jiným způsobem obsahově nevhodné pro sdělování široké veřejnosti od dětí až po seniory, například výzvami k násilí, propagací erotických služeb atd.
- Není-li sjednán postup Stran dle článku 3.8, Objednatel tímto výslovně prohlašuje, že je oprávněn poskytnout Dodavateli oprávnění v článku 8.2.
- Objednatel odpovídá za újmu vzniklou Dodavateli nesplněním jakékoliv povinnosti a nepravdivostí jakéhokoliv prohlášení v tomto článku 7.
- Poskytnutí nevýhradní licence
- V případě, že je ve Smlouvě podle článku 3.8 sjednáno, že Objednatel poskytne Dodavateli pouze Reklamní materiály a Dodavatel zajistí výrobu Reklamního spotu, platí, že Objednatel je oprávněn takový Reklamní spot, který je vytvořený z Reklamních materiálů, užít pouze pro účely Reklamní kampaně po dobu jednoho (1) roku od výroby Reklamního spotu; jiné užití je možné pouze se souhlasem všech nositelů práv na základě samostatné licenční smlouvy.
- Objednatel poskytuje Dodavateli výslovný souhlas k tomu, aby Dodavatel uváděl Objednatele (jméno a příjmení, jde-li o fyzickou osobu, a název, jde-li o právnickou osobu, a to včetně log a obchodních názvů užívaných Objednatelem) jako svého zákazníka pro účely propagace Dodavatele, ať už na internetových stránkách, sociálních sítích, na propagačních materiálech nebo při obchodních prezentacích či jiných obdobných příležitostech.
- Odškodnění Dodavatele
- Objednatel se zavazuje Dodavateli v penězích plně nahradit veškeré povinnosti (včetně povinností k plnění v penězích), škody, sankce, poplatky, náklady, výdaje (včetně všech rozumně vynaložených výdajů na zjištění okolností jednotlivých událostí a právní zastoupení), které Dodavateli vznikly anebo které Dodavatel vynaložil anebo které byly Dodavateli uloženy, a to v (i) souvislosti s jakýmkoliv nárokem uplatňovaným třetí osobou vůči Dodavateli ohledně jednání Dodavatele podle Smluvní dokumentace ve vztahu k Reklamnímu spotu či Reklamním materiálům anebo v (ii) souvislosti s jakýmkoliv řízením zahájeným orgánem veřejné moci vůči Dodavateli ohledně jednání Dodavatele podle Smluvní dokumentace ve vztahu k Reklamnímu spotu či Reklamním materiálům.
- Dodavatel je povinen bez zbytečného odkladu informovat Objednatele o (i) jakémkoliv nároku, který byl vůči Dodavateli uplatněn třetí osobou ve vztahu k Reklamnímu spotu či Reklamním materiálům, a o (ii) jakémkoliv řízení zahájeném orgánem veřejné moci ve vztahu k Reklamnímu spotu či Reklamním materiálům, o kterém se Dodavatel dozvěděl.
- Oprávnění Dodavatele přerušit Reklamní kampaň a její přípravu
- na straně Dodavatele vzniklo přinejmenším důvodné podezření, že Objednatel porušil byť i jednotlivou povinnost stanovenou v článcích 7.2 a 7.3;
- na straně Dodavatele vzniklo přinejmenším důvodné podezření, že byť i jednotlivé prohlášení Objednatele v článcích 7.4 a 7.5 je nepravdivé;
- třetí osoba uplatnila vůči Dodavateli nárok související s Reklamním spotem či Reklamními materiály, který není zjevně šikanózní;
- ve vztahu k Reklamnímu spotu nebo Reklamní materiálům bylo zahájeno řízení orgánem veřejné moci, které by mohlo vést k uložení sankce Dodavateli;
- orgán veřejné moci vydal rozhodnutí, které, byť jen dočasně, zakazuje zveřejnit či sdělovat veřejnosti Reklamní spot nebo Reklamní materiály, byť by takové rozhodnutí ještě nenabylo právní moci;
- Rada pro reklamu vydala rozhodnutí, podle kterého je Reklamní spot v rozporu s Kodexem reklamy.
- Přeruší-li Dodavatel Reklamní kampaň či její přípravu, poskytne Dodavatel e-mailem Objednateli lhůtu čtyřiceti osmi (48) hodin k tomu, aby Objednatel upravil Reklamní spot nebo Reklamní materiály takovým způsobem, že odstraní závadnou část; uvedená lhůta marně uplyne, pokud v rámci jejího běhu Objednatel nedodá Dodavateli upravený již nezávadný Reklamní spot nebo Reklamní materiály postupem podle článku 5.7; provozní doba Dodavatele podle článku 5.8 se v tomto případě neuplatní.
- Přeruší-li Dodavatel Reklamní kampaň či její přípravu, není Dodavatel v prodlení s poskytnutím Digitální reklamní služby Objednateli, ani není v prodlení s plněním jiné povinnosti ze Smluvní dokumentace a nedochází ani k prodloužení doby trvání Reklamní kampaně.
- Bez zbytečného odkladu po dodání upraveného nezávadného Reklamního spotu nebo Reklamních materiálů je Dodavatel povinen pokračovat v Reklamní kampani či v její přípravě, o čemž bude Dodavatel e-mailem informovat Objednatele; to neplatí v případě, kdy již vypršel sjednaný termín Reklamní kampaně.
- I v případě přerušení Reklamní kampaně či její přípravy Dodavatelem má Dodavatel právo na celou nekrácenou Odměnu a Objednatel není oprávněn po Dodavateli z důvodu přerušení Reklamní kampaně či její přípravy ničeho nárokovat a Objednateli z takového důvodu nevzniká ani právo na náhradu újmy.
- Mlčenlivost
- Porušením povinnosti sjednané v článku 11.1 není:
- poskytnutí, zveřejnění či zpřístupnění Důvěrné informace stejnou Stranou, o jejíž Důvěrnou informaci jde;
- poskytnutí, zveřejnění či zpřístupnění Důvěrné informace na základě předchozího písemného souhlasu Strany, o jejíž Důvěrnou informaci jde;
- poskytnutí či zpřístupnění Důvěrné informace osobám, které jsou ze zákona vázány povinností mlčenlivosti (např. advokáti, daňoví poradci apod.);
- poskytnutí, zveřejnění či zpřístupnění Důvěrné informace pro účely plnění práv a povinností ze Smluvní dokumentace;
- poskytnutí, zveřejnění či zpřístupnění (i) Reklamního spotu nebo Reklamních materiálů a jejich částí a také (ii) identity provozovatele Reklamního zařízení (Dodavatele) a objednatele Reklamní kampaně (Objednatele);
- poskytnutí či zpřístupnění Důvěrné informace, která se stala veřejně dostupnou nebo byla zveřejněna jinak než porušením povinnosti sjednané v článku 11.1;
- poskytnutí, zveřejnění či zpřístupnění Důvěrné informace, která byla Straně poskytnuta či zpřístupněna třetí osobou, aniž by taková třetí osoba byla vázána povinností mlčenlivosti vůči Straně o jejíž důvěrnou informaci jde;
- poskytnutí či zpřístupnění Důvěrné informace v nezbytném rozsahu orgánům veřejné moci nebo osobám, které mají na poskytnutí takové informace právo vyplývající z právního předpisu; ani
- poskytnutí, zveřejnění či zpřístupnění Důvěrné informace v nezbytném rozsahu v případě sporu souvisejícího s Reklamním spotem, Reklamními materiály nebo Smlouvou.
- Každá Strana se zavazuje zajistit ochranu Důvěrných informací, a to včetně zajištění odpovídajících technických a organizačních prostředků k jejich ochraně.
- Poruší-li Strana povinnost sjednanou v článku 11.1 je povinna za každé jednotlivé porušení zaplatit druhé Straně smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč (slovy: sto tisíc korun českých).
- Odstoupení od Smlouvy
- Poruší-li Objednatel podstatným způsobem Smluvní dokumentaci (např. nezaplatí řádně nebo včas Odměnu, nedodá včas Reklamní spot nebo Reklamní materiály, dodá Reklamní spot nebo Reklamní materiály v rozporu s Technickými požadavky, nedodá nezávadný Reklamní spot nebo Reklamní materiály ve lhůtě podle článku 10.2), je Dodavatel oprávněn odstoupit od Smlouvy poté, co Objednateli písemně poskytne dodatečnou lhůtu pěti (5) pracovních dnů k nápravě závadného stavu a tato lhůta marně uplyne.
- Poruší-li Dodavatel podstatným způsobem Smluvní dokumentaci, je Objednatel oprávněn odstoupit od Smlouvy poté, co Dodavateli písemně poskytne dodatečnou lhůtu pěti (5) pracovních dnů k nápravě závadného stavu a tato lhůta marně uplyne; porušením Smluvní dokumentace podstatným způsobem není neposkytnutí Digitální reklamní služby Objednateli řádně nebo včas – v takovém případě má Objednatel práva z vadného plnění podle článku 13 a práva dle článku 5.11.
- Objednatel i Dodavatel jsou oprávněni odstoupit od Smlouvy jenom z důvodů sjednaných ve Smluvní dokumentaci.
- Práva z vadného plnění, povinnost Dodavatele k náhradě újmy
- Objednatel má možnost prohlédnout si poskytnutí Digitální reklamní služby Dodavatelem okamžitě po zahájení Reklamní kampaně, neboť Reklamní plochy se nacházejí v Metru, které je volně přístupné každému cestujícímu Metra; Objednatel nemá právo na náhradu nákladů souvisejících se vstupem do Metra za účelem prohlídky či kontroly poskytnutí Digitální reklamní služby.
- Byla-li vada způsobena výlučně zaviněním Dodavatele a je-li odstranitelná, odstraní vadu Dodavatel do čtyřiceti osmi (48) hodin od jejího oznámení Objednatelem podle článku 13.2 anebo od jejího zjištění Dodavatelem.
- Spočívá-li vada Digitální reklamní služby v závadě Reklamního zařízení, kterou Dodavatel není schopen odstranit ve smyslu článku 13.5, např. z důvodu zničení, poškození či odstranění Reklamního zařízení anebo z důvodu povinnosti Dodavatele odstranit Reklamní zařízení, je Dodavatel oprávněn písemně navrhnout Objednateli umístění Reklamního spotu na jinou reklamní plochu s obdobnou reklamní hodnotou, a to po dobu, od které Objednatel oznámil vadu v souladu s článkem 13.2 až do konce sjednané doby trvání Reklamní kampaně, a Objednatel je v takovém případě povinen se k návrhu písemně vyjádřit do tří (3) pracovních dnů od jeho doručení; pokud v uvedené lhůtě Objednatel návrh neodmítne, platí, že s ním souhlasí. V případě souhlasu Objednatele s návrhem dle věty první tohoto článku 13.6 dojde k náhradnímu plnění zbývající části závazku Dodavatele poskytnout Objednateli Digitální reklamní službu a Objednatel nemá z takového důvodu práva z vadného plnění a ani právo na náhradu újmy.
- O vadné plnění Dodavatele nejde v případě uplatnění článku 14.
- Dodavatel odpovídá pouze za škody vzniklé v důsledku úmyslného jednání nebo hrubé nedbalosti při porušení povinností Dodavatele ze Smluvní dokumentace. Povinnost Dodavatele k náhradě škody je omezena částkou Odměny.
- Vyšší moc
- Pozastavení povinnosti Dodavatele plnit z důvodu Vyšší moci je Dodavatel povinen bez zbytečného odkladu e-mailem oznámit Objednateli, poskytnout mu dostupné důkazy o Vyšší moci a informovat jej o době trvání Vyšší moci; po oznámení Objednateli jsou Strany povinny vzájemně jednat o tom, jak nejvíce minimalizovat důsledky Vyšší moci na právní vztahy Stran.
- Trvá-li pozastavení povinnosti Dodavatele plnit z důvodu Vyšší moci po dobu alespoň pěti (5) dnů, je jakákoliv Strana oprávněna odstoupit od Smlouvy.
- Z důvodu pozastavení povinnosti Dodavatele plnit z důvodu Vyšší moci nemá Objednatel právo na náhradu újmy.
- Dodavatel je povinen e-mailem oznámit Objednateli odpadnutí překážky Vyšší moci.
- V případě pozastavení povinnosti Dodavatele plnit z důvodu Vyšší moci je Dodavatel oprávněn písemně navrhnout Objednateli umístění Reklamního spotu na jinou reklamní plochu s obdobnou reklamní hodnotou, a pokud Dodavatel takto učiní, pak se obdobně uplatní postup dle článku 13.6.
- Závěrečná ujednání
- Smlouva a právní vztahy z ní vyplývající nebo s ní související se řídí českým právem.
- K řízení o všech nárocích vyplývajících nebo souvisejících s právními vztahy ze Smlouvy je místně příslušným obecný soud Dodavatele, ledaže zákon stanoví příslušnost výlučnou.
- Má-li v souvislosti s plněním Smlouvy dojít mezi Stranami ke vzniku zpracovatelského vztahu mezi správcem a zpracovatelem, případně mezi zpracovatelem a dalším zpracovatelem, jsou Strany povinny uzavřít podle článku 28 GDPR smlouvu o zpracování osobních údajů.
- Dodavatel je oprávněn změnit tyto obchodní podmínky, včetně veškerých jejich příloh a součástí a dokumentů, na které odkazují (Technické požadavky atd.), přičemž v takovém případě platí, že:
- změnu je Dodavatel povinen oznámit Objednateli nejméně třicet (30) dnů před dnem účinnosti změny, a to prostřednictvím e-mailu nebo na jinou adresu Objednatele uvedenou ve Smlouvě;
- pokud Objednatel se změnou nesouhlasí, je oprávněn do dne nabytí účinnosti oznámené změny Smlouvu písemně vypovědět;
- Dodavatel je oprávněn provést změnu v přiměřeném rozsahu, a to zejména pokud jde o Dodání Reklamního spotu a Reklamních materiálů Dodavateli (článek 5), Platební a fakturační podmínky (článek 6), Technické požadavky (https://www.eudi.cz/technicky-popis), Požadavky kladené na obsah Reklamního spotu a Reklamních materiálů a na oprávnění Objednatele (článek 7);
pouhá změna vyhlášená na internetových stránkách Dodavatele, aniž by byla Dodavatelem oznámena Objednateli postupem podle článku 15.4 a), nemá účinky změny podle tohoto článku 15.4 a neopravňuje Objednatele k výpovědi Smlouvy, přičemž totéž platí i pro takovou změnu, která bude z časového hlediska vylučovat uplatnění na Smlouvu.
- Veškeré změny Smlouvy jsou Strany oprávněny provádět pouze písemně, přičemž za písemnou změnu považují Strany i změnu sjednanou prostřednictvím e-mailové komunikace.
- Objednatel ohledně předmětu Smlouvy přebírá ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku nebezpečí změny okolností.
- Bude-li jakékoliv ustanovení Smluvní dokumentace (či jeho část) shledáno příslušným soudem zdánlivým, neplatným, nebo nevymahatelným, bude takové ustanovení (či jeho část) považováno za vypuštěné ze Smluvní dokumentace a ostatní ustanovení Smluvní dokumentace budou nadále trvat (jsou oddělitelná). Strany v takovém případě bez zbytečného odkladu uzavřou takové dodatky pro příslušnou Smluvní dokumentaci, které umožní dosažení výsledku stejného, a pokud to není možné, pak co nejbližšího tomu, jakého mělo být dosaženo zdánlivým, neplatným, nebo nevymahatelným ustanovením.
- Nevykonávání některého z práv či prodlení s uplatněním některého práva ze Smluvní dokumentace nelze vykládat jako vzdání se takového práva. Ani jediné či částečné vykonání jakéhokoliv z práv ze Smluvní dokumentace nelze vykládat tak, že by zabraňovalo jakémukoliv dalšímu výkonu práva.
- Obchodní zvyklost zachovávaná obecně anebo v příslušném odvětví nemá přednost před ustanoveními zákona, která nemají donucující účinky; ustanovení zákona bez donucujících účinků mají přednost před obchodními zvyklostmi.
- Práva a povinnosti ze Smlouvy (jako celku nebo po částech) je Dodavatel oprávněn postoupit na třetí osobu. O takovém postoupení práv a povinností bude Dodavatel informovat Objednatele. Objednatel s takovým postoupením předem souhlasí.
- Pro právní vztahy související se Smlouvou se neuplatní následující ustanovení Občanského zákoníku: § 1799, § 1800, § 1980.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 01. ledna 2024.